Terveysasemien ajanvaraus- ja neuvontanumero on ajoittain ruuhkautunut, hyödynnä takaisinsoittoa

Terveysaseman ajanvaraus- ja neuvontanumero on ajoittain ruuhkautunut koronaviruksen aiheuttaman runsaan puhelumäärän vuoksi. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa.

Ruuhkaisinta ajanvaraus- ja neuvontanumerossa on aamupäivisin, joten kiireettömissä asioissa yhteyttä kannattaa ottaa mieluummin iltapäivästä aamupäivän sijaan. Palvelussa on käytössä takaisinsoittopalvelu, joka tarjoaa mahdollisuutta jättää hoitajalle takaisinsoittopyyntö. Soitamme jokaisen takaisinsoittopyynnön jättäjälle saman päivän aikana.

Takaisinsoittopyyntöä jättäessä tallenne antaa ohjeen painamaan puhelimen näppäimistöltä joko numeroa 1 (jos soiton haluaa siihen numeroon, josta soittaa sillä hetkellä) tai numeroa 2 (jos soiton haluaa johonkin toiseen numeroon). Tärkeää on muistaa odottaa hetki numerovalinnan jälkeen, jotta takaisinsoitto ehtii rekisteröityä järjestelmään – muistathan siis kuunnella kuittauksen takaisinsoittopyynnön onnistumisesta ennen kuin suljet linjan.

Hoitajaan saa yhteyden myös Pihlajalinna-terveyssovelluksen kautta. Sovellus ladataan oman puhelimen sovelluskaupasta, ja keskustelu hoitajan kanssa käydään helposti chatin kautta. Monet asiat hoituvat sovelluksen kautta helposti jo ensikontaktilla, ja tarvittaessa hoitaja voi ohjata suoraa lääkärin etävastaanotolle.