Tiedote 26.10.21 – Kolmas koronarokote yli 60-vuotiaille, laitoksissa ja hoivakodeissa asuville, riskiryhmiin kuuluville, immuunipuutteisille ja niille jotka saivat 1. ja 2. rokotteet alle kuuden viikon välillä

Kolmas rokoteannos annetaan seuraaville ryhmille:

• kaikki 60 vuotta täyttäneet
  • niille naisille ja 30 vuotta täyttäneille miehille, jotka ovat saaneet rokotteensa lyhyellä alle 6 viikon annosvälillä
  • laitoksissa ja hoivakodeissa asuvat iästä riippumatta
  • 12 vuotta täyttäneet henkilöt, jotka kuuluvat lääketieteelliseen riskiryhmään 1 tai 2. Lisätietoja: THL suosittelee kolmannen koronarokoteannoksen tarjoamista 60 vuotta täyttäneille ja lääketieteellisille riskiryhmille
  • myös alle 30-vuotiaat miehet rokotetaan, jos he kuuluvat riskiryhmiin 1 tai 2 (käytetään Pfizerin rokotetta, ei Modernan)
  • aiemmin määritellyt ”voimakkaasti immuunipuutteiset”, joiden 3. rokotukset aloitettiin jo aiemmin syksyllä ja joilla rokotus on annettu, kun 2. rokotuksesta on kulunut aikaa vähintää 2 kk; rokotukset jatkuvat. (Huom! Tässä ryhmässä voi olla joitain sellaisia henkilöitä, jotka eivät sisälly em. lääketieteellisiin riskiryhmiin 1 tai 2. Myös alle 30-vuotiaat miehet rokotetaan, jos he ovat voimakkaasti immuunipuutteisia (Pfizerin rokote)). Katso PSHP:n aiemmin julkaisema lista ”voimakkaasti immuunipuutteisita” tästä

Kolmatta annosta suositellaan näille ryhmille aikaisintaan kuusi kuukautta toisen rokoteannoksen jälkeen (paitsi voimakkaasti immuunipuutteisilla vähintään 2kk). Rokoteväli tarkastetaan rokotuspisteellä.

Ajanvaraus ja neuvonta

Ajanvaraus aukeaa keskiviikkona 27.10.

Varaa aika kolmannelle rokoteannokselle sähköisesti verkkoajanvarauksesta, pääset sinne klikkaamalla tästä tai siirtymällä osoitteeseen https://mantanvuorenterveys.mediatri.fi/

Aikoja voi tiedustella myös puhelimitse koronarokotuksen ajanvaraus- ja neuvontanumerosta 044 371 9000 (arkisin klo 9–12).

Voit myös lähettää kysymyksen tai yhteydenottopyynnön tekstiviestitse edellä mainittuun numeroon tai sähköpostitse osoitteeseen koronarokotus.mvt@pihlajalinna.fi

Pyydämme suosimaan sähköisiä asiointikanavia puhelinpalveluiden ruuhkautumisen välttämiseksi.

Hoivakodeissa asuvat saavat rokotteen hoitopaikassaan. Kotihoidon ja omaishoidon asiakkaat, jotka eivät pääse kulkemaan rokotuspisteille, saavat rokotteen näiden palvelujen yhteydessä.

Rokotteita annetaan THLn antamien suositusten mukaisesti. Koronarokotuksiin osallistuminen on maksutonta ja vapaaehtoista.