Terveysasemat

Vastaanottopalvelut Mänttä-Vilppulan sekä Juupajoen alueella toimivat ajanvarauksella. Puhelimessa sairaanhoitajat arvioivat asiakkaan hoidontarpeen ja tekevät tarvittavat ajanvaraukset.

Puhelimessa tehdyn arvioinnin perusteella asiakas voi saada esimerkiksi kotihoito-ohjeet, ajan hoitajan, fysioterapeutin tai lääkärin vastaanotolle/etävastaanotolle tai puhelinajan lääkärille tai hoitajalle.

Asiakkaille, joilla on yksi tai useampia pitkäaikaissairauksia, nimetään oma hoitaja/oma lääkäri, jolloin kaikki yhteydenotot, ajanvaraukset, laboratoriovastausten tiedustelu ja reseptien uusintapyynnöt kulkevat omahoitajan kautta.

Mänttä-Vilppula

Mäntän terveysasema (Sarapiha)
Terveysasemalla on lääkäreiden ja hoitajien vastaanotot sekä kiireellinen hoito.
Pakkaajankatu 18 D
35800 Mänttä
Puh. 03 254 3320

HUOM! Kiireettömät asiat pyydetään hoitamaan ma – to klo 8 – 16 ja pe sekä arkipyhien aattoina klo 8 - 15

Kiirevastaanotto on auki klo 6 - 24. Klo 24 - 6 sairaanhoitaja arvioi hoidon tarpeen pääsääntöisesti puhelimitse konsultoiden tarvittaessa lääkäriä. Puh. 03 254 3320

Vastaanottopalveluissa asioidessa ei ole syytä säilyttää suuria rahasummia eikä arvoesineitä mukana. Vastaanottopalvelut eivät vastaa asiakkaan hallussa olevasta henkilökohtaisesta omaisuudesta.

Juupajoki

Juupajoen terveysasemalta saa perusterveydenhuollon palveluita, mm. hammashuolto, lääkäri-ja sairaanhoitajavastaanotot, äitiys- ja lastenneuvola, aikuisvastaanotto, laboratoriopalvelut ja fysioterapia. Iltaisin ja viikonloppuisin Juupajoen terveysasema on suljettu. Tuona aikana äkilliset sairaudet ja tapaturmat hoidetaan Mänttä-Vilppulan kiirevastaanotolla.

Juupajoen terveysasema
Koskitie 50
35500 Korkeakoski
puh. 03 254 3320

Aukioloajat ma - to 8 - 16, pe ja arkipyhien aattoina 8 - 14 (puheluihin vastataan keskitetystä ajanvarauksesta klo 15 saakka)

Hoitotarvikejakelu ma - ke 11.30 - 12.30
Voit tilata hoitotarvikkeita myös etukäteen. Tilatut tarvikkeet voit noutaa noutopisteestä omatoimisesti terveysaseman aukioloaikoina. Puh. 040 457 7870

Vastaanottopalveluissa asioidessa ei ole syytä säilyttää suuria rahasummia eikä arvoesineitä mukana. Vastaanottopalvelut eivät vastaa asiakkaan hallussa olevasta henkilökohtaisesta omaisuudesta.

Terveysasemien puhelinpalvelu ja takaisinsoitto

Mänttä-Vilppulan ja Juupajoen terveysasemien vastaanotoille on yksi yhteinen numero p. 03 254 3320 ajanvaraukseen ja hoidontarpeen arviointia varten.

Kiireettömät asiat pyydetään hoitamaan arkisin klo 8–16 ja perjantaisin sekä pyhien aattoina klo 8–15. Kiireellisiin asioihin vastataan myös iltaisin ja viikonloppuisin. Vastaanotolle soittaessa hoitaja tekee hoidontarpeen arvion ja ohjaa asiakkaan eteenpäin tarpeenmukaiseen palveluun.

Hätätilanteissa soitetaan aina hätänumeroon 112.

Mitä takaisinsoitto tarkoittaa?

HUOM! Takaisinsoitto palvelu on käytössä ainoastaan ma-to klo 8-16 ja pe sekä arkipyhien aattoina klo 8-15!

Mikäli puhelinpalvelussa on ruuhkaa etkä halua jonottaa, voit valita takaisinsoiton. Soitamme jokaisen takaisinsoittopyynnön jättäjälle saman päivän aikana.

Takaisinsoittopyyntöä jättäessä tallenne antaa ohjeen painamaan puhelimen näppäimistöltä joko numeroa 1 (jos soiton haluaa siihen numeroon, josta soittaa sillä hetkellä) tai numeroa 2 (jos soiton haluaa johonkin toiseen numeroon).

Älä sulje puhelinta ennen kuin kuulet kohdan ”soitamme teille mahdollisimman pian”. Silloin pyyntö on rekisteröitynyt oikein ja pystymme soittamaan takaisin.
Kun soitamme sinulle takaisin, puhelu tulee tuntemattomasta numerosta.

Takaisinsoiton odotusaika vaihtelee viikonpäivästä ja kellonajasta riippuen. Ruuhkaisimpia aikoja ovat maanantai- ja tiistaiaamut. Puheluita voi näinä päivinä tulla jopa 500 ja valtaosa yhtä aikaa juuri aamun aikana. Olemme lisänneet hoitajaresurssia näihin aikoihin, mutta toivomme, että kiireettömissä asioissa asiakkaat voisivat soittaa muina aikoina. Keskimääräinen takaisinsoittoaika vaihtelee 10 minuutin ja 2 tunnin välillä. Seuraamme jonotusaikaa ja puhelinpalvelun saavutettavuutta jatkuvasti ja päivitämme kuukausittain kuntalaisten nähtäville tilastotietoja puhelinpalvelun toimivuudesta ja asiakastyytyväisyydestä.